Wednesday, November 1, 2006

[ 13 ]

Tiba-tiba Syaz menganggukkan kepala. Menandakan ada dialling tone. Kemudian dia menekan butang loudspeaker. Mungkin nak bagi Nureen dengar sama suara Faris..mungkin senang untuk dia sahkan suara tuan punya number tu suara Faris atau orang lain.

“Hello” kedengaran satu suara menjawab panggilan tersebut. Syaz memandang Nureen dan dia sekadar menganggukkan kepala.

“Hello, Nana ada?”

“Nana? Sorry mungkin U salah number ni. Takde orang nama Nana kat sini.”

“Ye ke? Tapi..mungkin I salah tekan kot. Sorry ye.”

“It’s ok.” Sebaik saja lelaki itu mematikan talian, Syaz memandang Nureen dengan pandangan yang penuh makna.

“Kenapa kau ni?” soal Nureen

“Betul ke suara abang tadi tu?”

“Ye..betul”

“Kau pasti?”

“Ye, pasti. Walaupun aku tak dengar suara dia sekarang ni tapi aku pasti itu memang suara dia sebab..suara dia akan tetap dalam ingatan aku sampai mati. Ianya hanya akan hilang kalau aku hilang ingatan.” Ujar Nureen.

“Ok, aku percaya. Kau akan tetap ingat dia..bukan setakat suara tapi segalanya.”

“Tau pun..semua tu hanya akan hilang kalau aku hilang ingatan so janganlah ada sesiapa cuba menafikan ingatan aku tentang dia. Selama ni aku berlakon je yang aku tak ingat dia. Sebab apa? Sebab aku tak nak semua orang risau pasal aku termasuklah kau dan family aku.”

“Dah la..tutup topic ni. Berbalik pada cerita kita yang asal tadi. Kalau abang masih guna number dia yang dulu, siapa Luqman tu ek..?”

“Entah la..biarlah. Tak payah nak serabutkan kepala dengan hal ni. Nanti lama-lama dia bosan, dia stop la.”

No comments: