Monday, November 27, 2006

[ 22 ]

Abang….kenapa abang buat macam ni pada Reen…apa salah Reen pada abang..kenapa abang tipu Reen…bisik Nureen. Kepalanya tiba-tiba saja berdenyut, dah lama dia tak sakit kepala, mungkin sebab dia tertekan dengan apa yang terjadi, tu sebabnya sakit kepala dia kembali menyerang. Dalam dia melayan sakit kepala yang tiba-tiba menyerang, dia dikejutkan oleh deringan telefon. Nureen membiarkan saja lagu Anuar Zain berkumandang, takde mood nak membaca sms tersebut. Dibuatnya sms tu dari manusia yang selalu mengganggunya tu, lagi haru, makin bertambah sakit la kepala dia. Nureen memejamkan mata, mengharapkan agar denyutan tersebut hilang namun semakin lama dia rasakan denyutan tersebut bertambah kuat. Dia membuka mata, bergerak ke meja solek di hujung katil. Uphamol 650 yang semenangnya ada dalam simpanan diambil, kemudian dia keluar ke dapur untuk mendapatkan air. Lega rasanya bila dah makan ubat.

“Apsal ni?”

“Kau ni..terkejut aku tau. Nasib baik ubat aku dah telan, kalau tak mau tercekik,” marah Nureen pada Syazana.

“Sori, aku mana tau kau tengah makan ubat. Apsal? Sakit kepala?”

“A’ah..dah lama tak sakit kepala. Mungkin sebab hal semalam kot, tu yang sakit kepala tiba-tiba tu,”

“Kan aku dah bagitau tadi, kau boleh kongsi dengan aku apa yang kau rasa. Jangan simpan sorang-sorang. Aku tak sanggup nak tengok kau sedih macam dulu,”

“Ala…kau jangan risau. Insya-allah tak akan jadi macam dulu cuma aku belum bersedia nak cerita pada kau. Nantilah, kalau aku dah bersedia, aku bagitau ek,” pujukku.
“Ye lah, tu. Entah bila nak bersedia pun aku tak tau. Kalau dulu kau ambil masa 4 bulan baru bersedia nak bagitau aku, mungkin kali ni lapan bulan pulak kot,” peril Syazana.

Nureen hanya tersenyum.

“Aku macam tak larat nak pergi kedai la, nak rehat kat rumah,boleh?”

“Baguslah sebab kalau kau nak ke kedai pun aku tak nak bagi. Eh, dah lambat. Aku pergi dulu. Apa-apa hal kau call atau sms aku ek..”

“Okey, bye..”

“Bye”

Nureen menghantar Syaz ke muka pintu. Sebaik saja kereta Syaz hilang di pandangan, Nureen melangkah ke bilik. Baru dia teringat yang dia masih belum membaca sms yang diterima tadi.

“hai Lisa. Apa khabar hari ni?”

Dia lagi, sibuk je. Nureen terus memadam sms tersebut kemudian meletakkan kembali telefon bimbitnya ke atas meja di sebelah katil dan merebahkan badan ke tilam, cuba memejamkan mata untuk tidur. Dia harap selepas bangun tidur nanti sakit kepala yang tiba-tiba menyerang itu akan hilang.

No comments: